Saturday, June 11, 2011

bersediakah aku untk si dia..


BERSEDIAKAH AKU UNTUK SI DIA...


-adakah aku sudah bersedia untuk melayani seorang suami?



-adakah aku sudah bersedia untuk mentaati seorang suami?



-adakah aku sudah bersedia untuk bekorban demi seorang suami?



-adakah aku sudah bersedia untuk berkongsi perasaan, harta dan kehidupan dengan seorang suami?



-adakah aku bersedia untuk mendahulukan keinginan suami melebihi diri sendiri dan keluarga sendiri?



-adakah aku bersedia untuk memaafkan dan bertolak ansur dengan seorang suami yang cuma manusia biasa, yang sering melakukan kesilapan?



-adakah aku bersedia untuk mendahulukan ibu mertuanya melebihi ibunya sendiri?



-adakah aku bersedia mengasihi ibu mertuanya dan sanggup bekorban demi beliau?



-adakah aku bersedia untuk menerima semua ahli keluarga suaminya yang tidak sempurna dan bersedia untuk bersabar serta bertolak ansur?



-adakah aku bersedia untuk mendidik anak-anak dengan penuh kesabaran dan kesakitan?



-adakah aku bersedia untuk mendidik anak-anak dengan penghayatan Islam?



-adakah aku bersedia untuk mengorbankan kerjaya yang dicintai dan kedudukan yang dicintai sekiranya suaminya meminta dia berbuat demikian?



-adakah aku bersedia untuk mengorbankan kerjaya yang dicintai dan kedudukan yang dicintai sekiranya anaknya lebih memerlukan perhatian?

jawapannya... =.=

No comments:

Post a Comment